Descoberta d'un mateix

DESCOBERTA D’UN MATEIX

Hola Exploradors i Exploradores,

Què tal ho heu passat avui, el primer dia de confinament?

Hem treballat molt la lletra P : tant la seva grafia, com el seu so .Hem buscat objectes que continguin la lletra "p" i fins i tot hem fet la massa d'una pizza!











Ara us deixo aquesta fitxa per a que pinteu els dolços o aliments que creieu que no són saludables, estic segura que tots i totes sabreu quin són.

feu clic a la imatge

 


TROBEM ELS OBJECTES AMAGATS
Hola bonics i boniques!!! Esteu preparats per convertir-vos en detectius?? Sí? Doncs comencem!!


Mireu aquesta setmana us proposem un joc de percepció visual. Aquests jocs afavoreixen la concentració i l’atenció dels infants. Per tant petits detectius haureu d’estar molt atents i concentrats per tal de trobar tots els objectes amagats. Segur que els trobeu tots!!
Ànims!!!








LA CAIXA DELS 5 SENTITS!







Aquest objecte, també conegut com la caixa sensorial, és una recurs molt interessant que té com a objectiu principal estimular l’aprenentatge multisensorial dels més petits.


La idea de posar tot tipus d’objectes és que els infants els poden haver trobat en algun moment del seu dia a dia, i tot seguit, els infants ens aboquen els seus sentiments, experiències i vivències amb l’objecte. Els convidem a establir una interrelació amb els materials i els objectes més enllà dels sentits.  Juguem amb els sentits, els sentiments i les emocions.

Com podem fer la nostra CAIXA DELS SENTITS?   






Primer hauríeu d'agafar una caixa que sigui bastan gran i dividir-la en 5 parts per dintre (un consell és pot dividir-la amb troços de cartolina , encara que aquí la imaginació és lliure).
Es tracta de posar en cada una de les parts un objecte relacionat amb els sentits.

Per exemple:

Sentit del olfacte: li agrada el olor a la seva colònia? doncs ficar el pot de colònia o mullar un paper amb el perfum i així poder-ho olorar. O li agrada el olor el perfum de la mama o el papa? al olorar-lo li despertarà les seves emocions envers aquesta olor.

Sentit del tacte: si li agrada el tacte que te un peluix, un mocador, si li fa estar en calma el tacte d’algun objecte…
Sentit de l’oïda: Si li agrada sentir algún conte en concret o alguna música… o li fa sentir-se bé el so d’algun objecte…

Sentit de la vista: Que li agrada mirar, amb que es sent be, familiar, pel·lícula, serie, imatge…

Sentit del gust: que li agrada menjar…


Es important que quan els nens i nenes us transmetin l’objecte o bé allò que li agrada, fer-li preguntes com ara: que et fa sentir? que es el que t’agrada? A que et recorda?...



QUINS CABELLS TAN DIVERTITS!!


Aquesta semana tornem a dibuixar el nostre cos, però aquest cop ho farem amb l'ajuda de:

- Unes canyetes

- Pintura

- Aigua


Agafeu un full blanc o cartulina i us dibuixeu amb llapis. Un cop ja tens el dibuix fet ho pots pintar amb colors. 

Quan toqui pintar els cabells barregeu la pintura amb una miqueta d’aigua per a que quedi més líquida i amb la canyeta bufa la pintura i ja veureu què passa!






***********************************************



SETMANA DEL 4 AL 8 DE MAIG



Hola nens i nenes!

Aquest setmana volem continuar treballant la lateralitat, però aquest cop aprendrem no només a diferenciar un costat i l’altre, sinó saber quin costat es el dret i quin l’esquerra.

Per aquest motiu us proposem que primer de tot divertir-nos jugant una miqueta!

El globus: El nen o nena inflarà un globus i un adult li ajudarà a lligar-lo. Llavors cada nen/a amb el seu globus haurà de copejar-lo amb la part del cos que diu l’adult  (amb la mà dreta, mà esquerra, el cap, el peu dret,..)

Bot: Botant una pilota, primer amb la mà dreta i després amb la mà esquerra. Ho
podem fer endavant, enrere, per sobre les línies...

Saltar els cèrcols: Saltant a peu coix dins d’uns cèrcols, primer amb la cama dreta i després amb la cama esquerra.

Llançament d’anelles: Cada jugador/a té cinc anelles. Els jugadors han d’enfilar les anelles en uns pals des d’una distància determinada. Guanya el jugador que encistella les 5 anelles abans. Primer ho farem amb la mà dreta i després amb la mà esquerra.

Dins del cèrcol: El nen o nena es col·loca al costat d’un cercles que hi haurà al terra. Li direm una part del cos (cap, pit, panxa, esquena, mà dreta, mà esquerra, cul, peu dret, peu esquerre) i el nen o nena haurà de col·locar la part del cos dins del cèrcol el més ràpidament possible. Si es fa en grup, el qui s’equivoqui, estarà una ronda sense jugar.


A continuació us deixem una feineta per poder plasmar la mà dreta i la mà esquerra.




(Cliqueu a la imatge per descarregar.)


2a ACTIVITAT:  DIBUIX DEL COS HUMÀ

A l’escola treballàvem la figura humana d’una manera molt continuada al llarg del curs. 

Us proposem que ens feu us dibuixeu de vosaltres en un full i ens ho feu arribar  AH! IMPORTANT, FIQUEU EL VOSTRE NOM EN LLIGADA.





SETMANA DEL 27 AL 30 D'ABRIL



La ràbia és segurament l'emoció que més rebuig provoca i més mal vista està socialment parlant. Això, segurament és degut a que associem la ràbia amb l'agressivitat quan no tenen res a veure una amb l'altre. La ràbia és una emoció innata i íntima mentre que l'agressivitat és un comportament, que com a tal, és conscient i après. Quan s'accocia la ràbia amb un comportament agressiu pot arribar a portar problemes a la persona i al seu entorn.

La ràbia ens ajuda a sobreviure. Ens posa en alerta i ens dóna la força necessària per sostenir-nos en situacions difícils de la vida i per poder defensar allò que creiem nostra (des del propi respecte, com els nostres objectius fins a lo material).Quin és el punt mig entre els dos extrems? Utilitzar la força que ens dóna la ràbia per connectar amb nosaltres, amb la nostra presència, i així poder defensar o fer-nos respectar de manera assertiva. Assertivament no significa només dir les coses amb bones paraules sinó que també es tracta de fer-ho amb l‘adequada conducta i actitud, i com tot, s’ha de treballar com més aviat millor.

És important que deixem als infants aflorar la ràbia que ens certs moments porten dins, i més en aquests moments de desconcert.
Així doncs, i aprofitant els contes que hem treballat a classe i a casa, sobre tot el monstre de colors, realitzem la fitxa que vam fer sobre la tristesa, però canviant l’emoció:  la ràbia.
És important que ells i elles plasmin alguns moments que els suposen aquesta emoció i que hi facin de forma autònoma i siguin conscients de les eines que tenim per gestionar aquests moments.



Us deixem també un recull de recursos per tal de gestionar aquesta emoció: 

- Un espai per a la reflexió. Si pel motiu que sigui, l’emoció de l’empipament i la ràbia es manifesten massa sovint en els infants – perquè així ho comuniquen ells mateixos o perquè observeu situacions que la provoquen en l’entorn escolar – podeu organitzar un espai de reflexió que els permeti manifestar el què senten quan s’enfaden i parlar sobre les situacions que provoquen aquestes emocions. Per fer més gràfica l’explicació podeu utilitzar un globus que serveixi de metàfora: la ràbia continguda dins del globus pot acabar fent que exploti si no sabem canalitzar-la. Cal que el globus es desinfli totalment.

- Dibuixem, pintem, modelem… ens expressem! Ja hem vist que quan parlem d’emocions, comunicar és primordial. Una altra manera de fomentar l’expressió d’aquestes emocions negatives i la gestió de la ràbia pot passar per dibuixar en un paper amb llapis de colors. No cal que sigui un dibuix que descrigui la situació viscuda: oferiu als alumnes la possibilitat d’expressar-se amb llibertat. Després, parleu sobre el dibuix, però eviteu que ho faci en termes negatius. Tombeu la truita! També podeu pintar o bé modelar amb plastilina, pasta o fins i tot sorra. Pot ser una activitat gairebé terapèutica!

- Alliberem-nos de la ràbia. Un altre exercici molt gràfic pot ser el d’ajudar als alumnes a alliberar les seves emocions de ràbia a través de globus. De fet, es tracta d’una activitat que també pot ajudar als adults a comprendre i deixar anar les emocions més negatives. En primer lloc, després de descriure el què senten, podeu demanar-los que escriguin en un paper petit un resum d’aquella emoció que està actuant com a obstacle i que els fa sentir rabiosos o bé irats. Poseu el paper dins del globus i ompliu-lo d’aire. Sortiu a l’exterior i enlaireu els globus per alliberar-vos de la ràbia, tot explicant que les emocions han d’expressar-se i sortir a l’exterior. La comunicació és un bàlsam molt reconfortant!

- Tècniques de relaxació. A vegades es produeixen situacions, dins i fora de l’aula, que ens fan enfadar, enrabiar o experimentar ira. Aprendre a relaxar-se és important en molts moments de la vida, així que us proposem dedicar cinc minuts a desfer tensions. Assegureu-vos que l’entorn és propici: llum tènue, música agradable i si pot ser, cos relaxat (damunt d’una estoreta o coixins). Ajudeu als infants a controlar la seva respiració i oferiu-los, de viva veu, la descripció d’un paisatge relaxant. Es tracta d’una tècnica molt senzilla, però efectiva, tant per infants com per a adults, que us ajudarà a crear un ambient més propici i a fer aflorar emocions positives reconfortants.

A MÉS A MÉS, US DEIXEM UNA RECOMANACIÓ D'UN CONTE QUE ÉS SÚPER INTERESSANT PER TREBALLAR LA RÀBIA: 



SETMANA DEL 20 AL 24 D'ABRIL



Us voleu disfressar d’un personatge de la Llegenda de Sant Jordi? 
Us animem a disfressar-vos d’algun personatge de Sant Jordi.
A la connexió de la classe virtual de dijous 23 (dia de Sant Jordi) podeu connectar-vos disfressats. Què us sembla? Serà divertit!
Podeu fer-vos corones de princesa, barrets o escuts de soldats tal i com us ho explica l'Ivette!




SETMANA DEL 13 AL 17 D'ABRIL

Reflexionant sobre la tristesa hem arribat a la conclusió que, com sempre, els nens/es són el fidel reflex del que passa a la societat. Una societat que no dóna espai a la tristesa, que la nega i que pretén ignorar-la com si així no la sentís. 

Així doncs, que els nens i nenes senten tristesa és un fet, la senten des de ben aviat i també ben aviat comencen a sentir “no ploris” i per tant aprenen a reprimir la tristesa i a guardar-la en algun lloc del seu interior, ben amagada perquè així agraden més als seus pares i tots són més feliços.

Cal dir que la tristesa, com totes les emocions, és de durada breu i si la deixem sortir, si l’expressem gairebé sempre se n’anirà ben aviat, però si no ho fem així quedarà mal endreçada a dins nostre massa temps, no es veurà però ens farà patir.
Avui us proposem una activitat també relacionada amb el monstre de colors i l’emoció de la que us acabem de parlar, LA TRISTESA.

Deixeu que els vostres fills/es plasmin en el dibuix una acció o algun moment que els posi o faci estar tristos/es. Un cop hagin acabat el dibuix, demaneu que us expliquin per què han dibuixat allò i proveu d’escriure alguna paraula que defineixi aquest dibuix.
A més a més, us deixem dues recomanacions de contes. Un d’ells és per treballar l’emoció de la tristesa. Que s’anomena fins aviat Griselda i l’altre és el Monstre de Colors, que us deixem l’enllaç per si voleu tornar-lo a veure.





Enllaç fitxa tristesa: